Sønderjysk startup virksomhed blev nærmest lagt ned på verdens største messe.

Da iværksætteren Per Mose Jakobsen fra Haderslev, i sommeren 2012, kastede sig ud i et forsøg på at udfordre en konservativ stilladsbranche, var målet at udvikle en ny generation stilladsdæk i kompositmateriale.

Branchen har traditionelt anvendt træ, stål og aluminium til stilladsdæk, men Per Mose Jakobsen gik med en idé om at erstatte specielt de tunge træ- og ståldæk med et lettere, brandsikret og skridsikkert kompositdæk.

Ud over de åbenlyse ergonomiske fordele for stilladsarbejderne, kunne iværksætterens virksomhed, Nordic Platform, også tilbyde et stilladsprodukt indfarvet med stilladsudlejernes egne logofarver. Tyveri fra byggepladser har igennem en årrække været et stadigt stigende problem og har udgjort en væsentlig omkostningsfaktor for entreprenører og håndværksmestre. Men med individualiserede stilladsdæk kunne dette problem blive reduceret betragteligt.